На політика з Тернополя НАЗК склала адмінпротокол за політичну корупцію

Тернопільський міськрайонний суд розглянув адміністративну справу відносно голови Тернопільської обласної організації політичної партії “Громадянська позиція”, депутат Тернопільської міської ради Петра Ландяка.

Протокол про вчинення адміністративного правопорушення складено працівником Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції та направлено на розгляд до Тернопільського міськрайонного суду.

Однак, як стало відомо Інфопростору, 27 березня 2019 року Тернопільський міськрайонний суд закрив справу, оскільки встановлений законодавством строк на притягнення Петра Ландяка до відповідальності минув одним днем раніше – 26 березня 2019 року.

Відповідно до матеріалів справ про адміністративне правопорушення, 05 березня 2019 року до Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності Петра Ландяка за ознаками адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-15 КУпАП (справи № 607/5583/19, № 607/5588/19, № 607/5592/19).

Згідно з ч. 2 ст. 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Беручи до уваги, що в провадженні судді знаходиться три справи про притягнення до адміністративної відповідальності Петра Ландяка за ст. 212-15 КУпАП, суд вважає, що відповідно до ст.36 КУпАП вони мають бути об’єднанні в одне провадження.

Як вбачається з протоколів про адміністративні правопорушення № 50-25/204 від 18 лютого 2019 року, № 50-25/205, № 50-25/206 від 18 лютого 2019 року, до Національного агентства з питань запобігання корупції 12 листопада 2018 року надійшов Звіт політичної партії «Громадянська позиція» (код ЄДРПОУ 33492420) (далі – Партія) та її місцевих організацій про майно доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі – Звіт) за III квартал 2018 року.

За результатами аналізу Звіту встановлено, що у підпункті 1 пункту 1.1. розділу III Звіту Партії відображено отримання внеску на користь Партії від ТОВ «ПРОДЛЮКС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38303253) 12 липня 2018 року на суму 20 000,00 грн., 15 серпня 2018 року на суму 10000,00 грн., 13 вересня 2018 року на суму 10000,00 грн.

Відповідно до Витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань від 11 грудня 2018 року станом на 12 липня 2018 року, 15 серпня 2018 року та 13 вересня 2018 року відповідно, одним із кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) ТОВ «ПРОДЛЮКС ПЛЮС» був Петро Ландяк.

Згідно витягу з рішення сесії Тернопільської міської ради від 11 листопада 2015 року № 7/1/2 «Про визнання повноважень депутатів Тернопільської міської ради сьомого скликання», що надійшов листом Тернопільської міської ради від 21 грудня 2018 року № 8398/07Ф визнано повноваження депутата Тернопільської міської ради Петра Ландяка.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, в яких не менше десяти відсотків статутного капіталу або прав голосу прямо або опосередковано належать державі, органам місцевого самоврядування чи нерезидентам або кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно підпунктом «б» пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування є зокрема народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови.

Крім того, Петро Ландяк наказом (розпорядженням) від 28 лютого 2017 року № 16п.1 був прийнятий на посаду директора ТОВ «ПРОДЛЮКС ПЛЮС» та на момент надання внеску на користь Партії відповідно до витягу з ЄДР перебував на посаді керівника зазначеного підприємства.

Відповідно частини другої статті 62 Закону України «Про господарські товариства» дирекція (директор) вирішує усі питання діяльності товариства, за винятком тих, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників.

Відповідно до частини пятої статті 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Таким чином, дії Петро Ландяк органом, уповноваженим складати протоколи про адміністративні правопорушення кваліфіковано за ст. 212-15 КУпАП.

Петро Ландяк в судове засідання не з’явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Приймаючи до уваги вимоги ст. 268 КУпАП, вважаю за можливе розгляд справи у його відсутності.

Згідно із ч. 3 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14,212-15,212-21цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

З матеріалів справи про адміністративні правопорушення встановлено, що днем виявлення правопорушень є 26 грудня 2018 року день отримання Національним агентством з питань запобігання корупції від Тернопільської міської ради витягу з рішення сесії Тернопільської міської ради від 11 листопада 2015 року № 7/1/2 «Про визнання повноважень депутатів Тернопільської міської ради сьомого скликання», яким визнано повноваження депутата Тернопільської міської ради Петра Ландяка.

Таким чином, приймаючи до уваги вимоги ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення на Петра Ландяка за вчинення правопорушень, які йому інкримінуються, могло бути накладене не пізніше 26 березня 2019 року (при тому, що дане судове засідання відбувалося одним днем пізніше – 27 березня 2019 року).

Згідно із п.7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Так, з метою належного повідомлення Петра Ландяка про час та місце розгляду справи про адміністративні правопорушення, судом розміщувалися оголошення про виклик на офіційному сайті Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області та надсилалися повістки про виклик останнього на адресу, зазначену в протоколах про адміністративні правопорушення. Однак, у зв’язку з поверненням рекомендованих повідомлень з зазначенням причини повернення «за закінченням терміну зберігання», що не могло розцінюватися судом як належне повідомлення особи про час та місце розгляду справи, судом неодноразово відкладалися судові засідання.

Враховуючи те, що на даний час закінчився строк, протягом якого особу може бути піддано адміністративному стягненню, суд виніс вирішив закрити провадження в даній справі про адміністративне правопорушення.

1 коммент. к На політика з Тернополя НАЗК склала адмінпротокол за політичну корупцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

infoprostir@gmail.com