В Рахунковій палаті підтвердили незаконність поділу доріг на 40-метрові ділянки для уникнення тендеру

Рахункова палата підтвердила, що чиновники Тернопільської обласної державної адміністрації та Служби автомобільних доріг в Тернопільській області незаконно та умисно здійснили поділ доріг, які підлягали ремонту, на ділянки приблизно по 40 метрів кожна.

Про це йдеться в Звіті Рахункової плати про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

Так, тендерним комітетом Управління капітального будівництва Тернопільської ОДА (далі – УКБ) в порушення вимог частини сьомої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, пункту 2 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок № 454), та ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, здійснено поділ предметів закупівель по лінійних об’єктах інженерно-транспортної інфраструктури – 14 доріг (загальна очікувана вартість закупівель становила 84152,3 тис. грн) на 28 об’єктів із зазначенням по них одних і тих же пікетів. У результаті укладено договори про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту на кожен об’єкт на загальну суму 74177,9 тис. грн, за якими сплачено 73947,1 тис. грн субвенції.
Внаслідок таких дій тендерного комітету УКБ вдалося уникнути процедури, визначеної частиною четвертою статті 10 Закону України від 25.12.2015 № 922 “Про публічні закупівлі” (далі – Закон № 922): оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу оголошення англійською мовою про проведення процедур закупівель (оскільки вартість об’єктів до здійсненого незаконно тендерним комітетом поділу кожного із 14 об’єктів перевищувала суму, еквівалентну для товарів і послуг, – 133 тисячі євро). Також у порушення вимог частини першої статті 10 та частини третьої статті 21 Закону № 922 торги неправомірно проведено у скорочені строки (для подання тендерних пропозицій надавалося 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів на веб-порталі уповноваженого органу замість передбачених законодавством 30 днів).
Водночас тендерний комітет Служби автомобільних доріг у Тернопільській області (далі – САД), ухвалюючи у 6 випадках рішення про внесення змін до річного плану закупівель на 2018 рік, визначення предмета закупівель об’єктів поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, аналогічно порушив вимоги пункту 2 розділу ІІ Порядку № 454, ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”.
Зокрема, перелік об’єктів на 2018 рік, підписаний начальником УКБ Кузяком В. С., затверджено заступником Голови Тернопільської ОДА Валовим О. В. та листом ОДА від 06.06.2018 № 06-3292/24-06 за підписом керівника апарату Сікіринського В. В. направлено на погодження Укравтодору. Примірник вказаного листа в Укравтодорі містить у додатку перелік об’єктів на 6 арк. (зазначено відрізки доріг довжиною не менше 600 метрів). Після погодження переліку об’єктів Укравтодором (лист від 11.06.2018 № 4820/3/5.2-6-628/08 за підписом в. о. заступника Голови Харченка О. І.), начальник УКБ Кузяк В. С. листом від 13.06.2018 № 511/01-13 направив перелік об’єктів Головному управлінню Державної казначейської служби України в Тернопільській області для ознайомлення і використання в подальшій роботі. Примірник листа, який знаходиться в ГУДКСУ та САД області, містить перелік об’єктів на 21 арк. з відрізками доріг довжиною від 20 до 60 метрів (переважно по 40 метрів).
Отже, під час аудиту встановлено ознаки службового підроблення переліку об’єктів, затвердженого Тернопільською ОДА, що є кримінальним правопорушенням, передбаченим статтею 366 Кримінального кодексу України.
Зазначене подрібнення УКБ/ОДА частин доріг як лінійних об’єктів на окремі суміжні відрізки довжиною від 20 до 60 метрів обумовило в подальшому можливість незастосування замовником послуг з поточного середнього ремонту процедур конкурсних закупівель, що дорівнюють або перевищують 200 тис. грн (обсяг фінансування в переліку об’єктів по зазначених подрібнених відрізках доріг не перевищував 190,8 тис. гривень). Внаслідок цього уникнено проведення процедур закупівель, що є порушенням вимог частини сьомої статті 2 Закону України № 922 та пункту 2 розділу ІІ Порядку № 454.
Так, тендерний комітет САД (голова Яковенко О. Б.) прийняв до виконання перелік об’єктів, затверджений заступником Голови Тернопільської ОДА Валовим О. В., в якому 11 лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури поділено на 297 об’єкти – відрізки дороги довжиною переважно від 20 до 40 метрів. На ці об’єкти (на кожний відрізок окремо) за рахунок коштів субвенції придбано проектно-кошторисну документацію та укладено договори з підрядниками на надання послуг з поточного середнього ремонту.
У результаті, САД за укладеними 297 договорами придбано послуг з поточного середнього ремонту 10 автомобільних дорогах місцевого значення та 1 вулиці комунальної власності на суму 36072,7 тис гривень.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

infoprostir@gmail.com