Депутату сільради з Теребовлянського району суд пробачив правопорушення, пов’язане з корупцією
Депутат Струсівської сільської ради не понесе відповідальності за неподану декларацію про майно та доходи.
Про це стало відомо Інфопростору.
До Теребовлянського районного суду Тернопільської області із Управління захисту економіки в Тернопільській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України надійшли для розгляду матеріали про притягнення депутата Струсівської сільської ради до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 172-6 КУпАП.
Як вбачається із протоколу №183 про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, від 10 червня 2019 року, чоловік, будучи депутатом Струсівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області та суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин, після встановленого строку подання щорічної декларації (з 01.01.2017 до 01.05.2017), а саме 16 травня 2019 року подав на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Судом встановлено, що винуватець є депутатом Струсівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області, обраний 25 жовтня 2015 року на чергових виборах депутатів місцевих рад до зазначеної ради.
Згідно із ч.1ст.2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.
Відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є депутати місцевих рад.
Частиною 1 статті 45 Закону, передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб – сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Пунктом 6 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб» від 23 березня 2017 року доповнено пунктом 5-1 розділ ХІІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», яким продовжено до 01 травня 2017 року строк подання щорічної декларації для осіб, які відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» подають таку декларацію вперше.
У судовому засіданні винуватець, участь якого при розгляді цієї справи є обов’язковою, вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-6 КУпАП,не визнав, зазначивши, що йому, як депутату Струсівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області, було відомо про необхідність подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік, однак такої декларації у 2017 році він не подав через відсутність у нього необхідних для цього знань, тобто в галузі ком`ютерної техніки. До будь-яких посадових осіб чи органів із заявами про надання допомоги у поданні вказаної декларації у 2017 році не звертався. Коли він у 2018 році подавав декларацію за 2017 рік, то взнав, що може ще подати таку декларацію за 2016 рік, яку подав 16 травня 2019 року. Визнав, що поважних причин для неподання декларації за 2016 рік, за винятком тих, про які він пояснив, у нього не було.
Вина чоловіка підтверджується даними Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до яких датою подачі декларації ним є 16 травня 2019 року, що підтверджується скріншотом сторінки Інтернету з сайту НАЗК, а також іншими матеріалами справи.
Постановою старшого слідчого СВ Теребовлянського ВП ГУНП в Тернопільській області від 21 травня 2019 року кримінальне провадження № 120182101700000182, внесене 7 червня 2018 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.366-1 КК України, закрито з підстав відсутності в діянні депутата вказаного кримінального правопорушення.
Таким чином, суд вважає, що чоловік, будучи депутатом Струсівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області, тобто суб`єктом адміністративного корупційного правопорушення, несвоєчасно подав без поважних причин у строк до 01.05.2017 року, а подав лише 16 травня 2019 року на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік, а тому в його діях вбачає склад адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП.
Відповідно до ч.3,5 ст.38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення. У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
Враховуючи те, що кримінальне провадження стосовно чоловіка за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.366-1 КК України, закрито 21 травня 2019 року, на час розгляду судом справи стосовно нього закінчився місячний строк для накладення на нього адміністративного стягнення за вчинення корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, а тому суд вважає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю з підстав, передбачених п.7 ст.247 КУпАП, тобто закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Тож суд прийняв рішення закрити провадження у справі.