Депутатка з Вишнівця уникнула відповідальності за несвоєчасно подану декларацію
Депутат Вишнівецької селищної ради Збаразького району, завідувач відділенням Збаразької центральної районної комунальної лікарні Тетяна Андрейців не понесе відповідальності за несвоєчасно подану декларацію про майно та доходи.
Як стало відомо Інфопростору, Збаразький районний суд хоч і визнав її винною у вчинені адміністративного провадження, але провадження закрив через сплин строків.
Як йдеться в матеріалах справи, що надійшли до суду від управління захисту економіки в Тернопільській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, Тетяна Андрейців, будучи депутатом Вишнівецької селищної ради Збаразького району Тернопільської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, в порушення вимог ч.1 ст.45 вказаного Закону, без поважних причин, після встановленого строку подання щорічної декларації (період з 01.01.2017 року по 01.05.2017 року), несвоєчасно 22 травня 2017 року подала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну електронну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік.
В судовому засіданні Тетяна Андрейців свою вину у вчиненні правопорушення визнала повністю і пояснила, що знаючи про необхідність подання щорічної електронної декларації за 2016 рік в строк до 01.05.2017 року, не подала щорічну декларацію за 2016 рік, оскільки вона вперше була обрана депутатом Вишнівецької селищної ради Збаразького району Тернопільської області та відповідно недостатньо була обізнана із діючим законодавством і не передбачила настання таких наслідків.
Прокурор в судовому засіданні просив визнати депутатку винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КпАП України та закрити провадження у даній справу у зв`язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення..
Заслухавши пояснення Тетяна андрейців, думку прокурора, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Відповідно до рішення №1 першої сесії восьмого скликання Вишнівецької селищної ради Збаразького району Тернопільської області від 28.12.2016 року «Про підсумки виборів, визнання повноважень та реєстрацію депутатів Вишнівецької селищної ради та Вишнівецької селищного голови», Тетяну Андрейців визнано обраною депутатом Вишнівецької селищної ради Збаразького району Тернопільської області.
Згідно протоколу п`ятої сесії восьмого скликання Вишнівецької селищної ради Збаразького району Тернопільської області від 13.03.2017 року, депутатів Вишнівецької селищної ради було повідомлено про необхідність до 01 квітня 2017 року подати щорічні декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік.
Згідно ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Частиною 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені в тому числі і у підпункті «б» пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Таким чином,суд вважає,що Тетяна Андрейців, будучи депутатом Вишнівецької селищної ради Збаразького району Тернопільської області, була зобов`язана в період з 01 січня 2017 року до 01 квітня 2017 року подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік.
В ході опрацювання Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, встановлено дату подачі декларації депутатки, а саме 22.05.2017 року, що підтверджується скріншотом сторінки Інтернету з сайту НАЗК (а.с.19) та не заперечується самою жінкою.
Також судом в ході розгляду даної справи не здобуто доказів поважності причин пропуску нею строку подачі щорічної декларації за 2016 рік.
Враховуючи вищевказане, суддя вважає доведеною ту обставину, що декларацію депутатка подала несвоєчасно, а саме 22 травня 2017 року, без поважних причин.
Таким чином, в її діях, вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КпАП України, як за ознаками несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до вимог ч.2 та ч.3 ст.38 КУпроАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через три місяці з дня його виявлення. Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями164-14,212-15,212-21цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
За вказаних обставин, суддя вважає за необхідне закрити провадження в даній справі у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення трьохмісячного строку накладення адміністративного стягнення та двох років з дня його вчинення.