Уродженця Збаража підозрюють в участі в бойових діях на боці Росії
Слідчі Управління Служби безпеки України в Тернопільській області здійснюють досудове розслідування в кримінальному провадженні відносно уродженця міста Збараж за ознаками вчинення злочину, передбаченого частиною першою статті 258-3 Кримінального кодексу України (створення терористичної групи чи терористичної організації).
Про це стало відомо Інфопростору.
Встановлено, що в квітні 2014 року на території Донецької області створено терористичну організацію, так звану «Донецьку народну республіку» (далі «ДНР»), яка здійснює акти тероризму, залякування населення, вбивства громадян, захоплення адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування, а також збройний спротив військовослужбовцям Збройних сил України та працівникам правоохоронних органів, які приймають участь в операції об`єднаних сил (до квітня 2018 року – антитерористичній операції) на території Донецької області, внаслідок чого дестабілізується суспільно – політична ситуація у державі.
При цьому з`ясовано, що «ДНР» є стійкою організацією, яка безперервно функціонує по даний час, з чіткою ієрархією та структурою, яка складається з політичного і силового блоків, з розподілом ролей та функцій між її учасниками, встановленими правилами поведінки, обов`язковими для усіх учасників під час підготовки і вчинення терористичних актів. Крім того, дана організація здійснює терористичну діяльність на території України з відома та за вказівкою її керівників, у зв`язку з чим, згідно з ст.1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» визнається терористичною.
Основною метою діяльності вказаної терористичної організації є повалення конституційного ладу, зміна меж території і державного кордону України, а також створення незаконного державного утворення «ДНР».
Так, у 2014 році для функціонування терористичної організації «ДНР», на учасників її політичного блоку покладалися наступні обов`язки:
– створення так званих органів державної влади «ДНР» та організація їх діяльності;
– видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»;
– організація та проведення незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР»;
– проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації «ДНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;
– організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно настроєних до їх діяльності, а також її розподілу;
– налагодження взаємодії з іншою терористичною організацією «Луганська народна республіка» та її лідерами з метою координації дій, направлених на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
– налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам та Збройним силам України;
– налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
– надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку «ДНР» для забезпечення їх протиправної діяльності;
– забезпечення учасників «ДНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.
У свою чергу, на учасників силового блоку покладались такі обов`язки:
– організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;
– з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ДНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;
– вербування нових учасників до складу силового блоку «ДНР» та керівництво їхніми діями;
– захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області;
– скоєння терактів та диверсій на території України;
– захоплення зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки, транспортних засобів та будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;
– викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;
– силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;
– вчинення дій, направлених на унеможливлення проведення виборів Президента України на території Донецької області;
– організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за її участі знайшли своє відображення у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ЛНР» та «ДНР» терористичними організаціями. Зокрема, у зверненні Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому постановою Верховної Ради України від 14.01.2015 №106-VIII, постанові Верховної Ради України «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 №1597-VII, постанові Верховної Ради України «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 №337-VIII, постанові Верховної Ради України «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 №1596-VII, постанові Верховної Ради України «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 №145-VIIІ.
Радою національної безпеки і оборони України 13 квітня 2014 року прийнято рішення «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», яке введено в дію Указом Президента України №405/2014 від 14 квітня 2014 року, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.
Наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07 жовтня 2014 року №33/6/а, районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.
30 квітня 2018 року, Указом Президента України № 116/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 квітня 2018 року «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», на виконання вимог Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», антитерористичну операцію переформатовано в операцію об`єднаних сил.
Достовірно усвідомлюючи всі наведені вище обставини, в липні 2014 року уродженець міста Збаража Тернопільської області, будучи громадянином України, діючим співробітником Амвросіївського РВ ГУ МВС України в Донецькій області та представником влади, самоусунувся від виконання службових обов`язків працівника вказаного правоохоронного органу, передбачених ст. ст. 2, 10 Закону України «Про міліцію» щодо вжиття заходів з забезпечення безпеки громадян і громадського порядку, виявлення, запобігання та припинення кримінальних, адміністративних правопорушень, порушивши присягу працівника органу внутрішніх справ України з боротьби зі злочинністю, захисту від протиправних посягань на життя, здоров`я громадян, державний устрій та громадський порядок.
Також чоловік, незважаючи на проходження служби в органах внутрішніх справ України та знаходячись на території міста Амвросіївка Донецької області, відмовився від виконання наказу керівництва ГУМВС України в Донецькій області щодо прибуття до нового місця дислокації для виконання в подальшому службових обов`язків працівника міліції, маючи наміри вступу до терористичної організації «ДНР», залишився в даному окупованому населеному пункті.
Як наслідок чоловік, не сприймаючи державну владу в Україні, підтримуючи злочинні наміри терористичної організації «Донецька народна республіка», діючи умисно, керуючись власними переконаннями, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення, а також впливу на прийняття рішень органами державної влади та органами місцевого самоврядування України, після захоплення в липні 2014 року адміністративної будівлі даного районного відділу міліції, розташованого в місті Амвросіївка Донецької області, бойовиками терористичної організації «ДНР», розуміючи протиправний характер своїх дій, добровільно став учасником даної терористичної організації та почав виконувати посадові обов`язки «дільничного інспектора» в терористичній групі «Амвросіївський РВ МВС ДНР».
У той же час встановлено, що підрозділ «Амвросіївський РВ МВС ДНР» входить до силового блоку терористичної організації «ДНР», а саме до так званого «Міністерства внутрішніх справ Донецької народної республіки», і дислокується на тимчасово окупованій території в місті Амвросіївка Донецької області.
Вказана терористична група здійснює свою діяльність на території Амвросіївського району Донецької області, керуючись так званими «нормативними документами ДНР», а саме:
– постановою незаконно утвореного органу «Совета министров ДНР» № 17-4 від 17.07.2014 «О создании Министерства внутренних дел Донецкой Народной Республики», яка, зокрема, регулює порядок здійснення повноважень поліції на захопленій терористичною організацією «ДНР» території Донецької області;
– указом голови «ДНР» № 5 від 08.11.2014 року «О дате создания Министерства внутренних дел Донецкой Народной Республики и установления профессионального праздника «День полиции Донецкой Народной Республики»;
– законом «О службе в органах внутренних дел Донецкой Народной Республики», прийнятим 24 квітня 2015 року, який регламентує порядок і умови проходження служби в органах «МВС ДНР»;
– законом «О полиции», прийнятим 7 серпня 2015 року, який регламентує повноваження і порядок проходження служби в поліції «МВС ДНР».
Зазначені незаконні нормативно-правові акти, видані представниками терористичної організації «ДНР», якими у своїй діяльності керуються так звані «поліцейські», що незаконно діють на тимчасово-окупованій території Донецької області, приймались всупереч чинному законодавству України та є протиправними й такими, що суперечать основоположним принципам Конституції України та іншим українським законодавчим актам.
При цьому чоловік, у 2011 році закінчивши факультет міліції громадської безпеки Донецького юридичного інституту Луганського державного університету внутрішніх справ та маючи вищу юридичну освіту, усвідомлював, що вищевказані нормативні документи терористичної організації «ДНР» є незаконними, оскільки явно прийняті всупереч Конституції України та чинному законодавству України.
Також встановлено, що для участі у складі терористичної групи «ДНР», уродженця Збаража було забезпечено форменим одягом з відповідною символікою, за ним закріплено вогнепальну зброю і відповідні боєприпаси та йому передбачено до виплати щомісячну грошову винагороду, в розмірі 12 тисяч російських рублів.
У свою чергу він, виконуючи взяті на себе зобов`язання учасника терористичної організації «ДНР», перебуваючи у невстановленому слідством населеному пункті Амвросіївського району Донецької області, на тимчасово не підконтрольній території України, брав участь у забезпеченні процесу проведення так званих «виборів голови ДНР» 11 листопада 2018 року, чергуючи на одній з «виборчих дільниць» протягом двох діб.
Крім того він, в інтересах терористичної організації «ДНР», 8 листопада та 10 грудня 2018 перебував на добових чергуваннях в терористичній групі «Амвросіївський РВ МВС ДНР», діючи згідно з так званим «законом» «О полиции», прийнятим 7 серпня 2015 року.
Продовжуючи свою злочинну діяльність чоловік, з метою формування як державного утворення терористичної організації «Донецька народна республіка», виконуючи вказівки ватажків терористичної групи «Амвросіївський РВ МВС ДНР», в даний час як «оперуповноважений карного розшуку», зокрема 28.12.2018, здійснює функції по забезпеченню правопорядку в інших населених пунктах Амвросіївського району Донецької області, переконуючи місцеве населення у легітимності злочинної діяльності так званої «поліції ДНР» та самопроголошеної влади «ДНР», законності і правомірності дій її членів, пропагуючи, таким чином, ідеологію тероризму, викликаючи страх у місцевого населення і органів місцевого самоврядування щодо розправи над ними у разі опору існуючому злочинному режиму.
Отже він умисно, з липня 2014 року по цей час, перебуваючи на посаді та виконуючи обов`язки спочатку «дільничного інспектора», а надалі «оперуповноваженого карного розшуку Амвросіївського РВ МВС «ДНР», брав участь у злочинній діяльності терористичної організації «ДНР» на тимчасово окупованій території Донецької області.
З врахуванням вищевикладеного уродженець м. Збараж Тернопільської області, раніше не судимий, підозрюється в участі у терористичній організації, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України.
Вина чоловіка у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України доводиться зібраними у провадженні доказами.
Відносно нього, за дозволом суду, здійснюється спеціальне досудове розслідування.