Тернопільська ОДА порушує антикорупційне законодавство?
Стаття 62 Закону України “Про запобігання корупції” визначає поняття антикорупційної програми.
Зокрема, антикорупційною програмою юридичної особи є комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи.
В обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками:
1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень;
2) юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Антикорупційна програма затверджується після її обговорення з працівниками юридичної особи. Текст антикорупційної програми повинен перебувати у постійному відкритому доступі для працівників юридичної особи.
Положення щодо обов’язковості дотримання антикорупційної програми включаються до трудових договорів, правил внутрішнього розпорядку юридичної особи, а також можуть включатися до договорів, які укладаються юридичною особою.
Антикорупційні програми, відповідно до вимог законодавства, погоджуються в Національному агентстві з питань запобігання корупції. В свою чергу НАЗК надає публічну інформацію про таке погодження.
Як стало відомо із публічних відомостей, оприлюднених Національним агентством з питань запобігання корупції, станом на 30 червня 2020 року Тернопільська обласна державна адміністрація так і не подала антикорупційної програми на 2020 рік, а термін дії такої програми на 2019 рік вже закінчився.