Голова Зборівської районної ради прозвітував про свою роботу

Під час сесії Зборівської районної ради, яка відбулась 6 березня 2012 року, перед депутатами прозвітував голова ради, член партії ВО «Батьківщина», Віктор Тарковський.

Про це повідомили у прес-службі Тернопільської обласної організації ВО “Батьківщина”.

Для поінформованості жителів Зборівського району про роботу керівника органу місцевого самоврядування звіт також було опубліковано в газеті «Зборівська дзвіниця».

Наводимо до Вашої уваги звіт голови Зборівської районної ради Віктора Тарковського, виголошений під час сесії райради 6 березня 2012 року:

Шановні депутати!

Минуло більше року від того дня, коли новообрані депутати Зборівської районної ради шостого скликання увійшли до сесійної зали, обрали керівництво і розпочали свою роботу. За цей період багато чого вдалося зробити, дещо довелось відкласти на майбутнє, від якихось планів відмовитися взагалі. Звичайно, у роботі новообраної районної ради були й успіхи та досягнення, були проблеми та невдачі. Але це є абсолютно нормальним для активної, творчої, навіть деколи  креативної,  роботи представницького органу.

До складу районної ради пройшли 88 депутатів від різних політичних сил, а саме:  районних організацій  Всеукраїнського  об’єднання  «Батьківщина» – 22;    Всеукраїнського об’єднання «Свобода» – 18; партії  «Наша Україна» – 14;   Партії регіонів – 9; «Єдиного центру» – 6; Української народної партії – 6; Народної партії  – 6; «Фронту змін» – 3; Народного Руху України – 2; «Громадянської позиції» – 1; Конгресу Українських  Націоналістів- 1.

В раду прийшли люди, яким небайдужа доля району і кожного жителя, зокрема. Вважаю, що нинішній стиль роботи районної ради відзначається ініціативністю та високою відповідальністю перед виборцями за вирішення всіх основних проблемних питань життя нашого району і для дієвого функціонування ради необхідно було  вишукувати дуже часто компромісні рішення і вирішувати їх разом. Що нам переважно й вдавалося.

Орган місцевого самоврядування є ланкою, що з’єднує кожного громадянина з органами представницької влади та державної виконавчої влади, забезпечуючи двосторонній інформаційно-нормативний зв’язок між ними. Лише ці органи мають можливість реально лобіювати інтереси територіальної громади  в районній раді та районній державній адміністрації.

Аналізуючи  роботу районної ради, можна виділити такі напрямки її діяльності: сесійний, робота постійних комісій, особиста депутатська діяльність, діяльність голови районної ради. Зупинюсь коротко на кожному із напрямків.

Сесійна діяльність.

За звітний період відбулося 10 сесій  районної ради, на яких депутати прийняли 122 рішення.  Практично всі питання, які вносились на розгляд сесій, були розглянуті на профільних постійних комісіях. Питання, які не були розглянуті на профільних комісіях, розглядались президією районної ради – це ті питання, що подавались  запізно, вже  після засідання комісій. Таких питань було розглянуто 9. Питання, з яких не прийняте рішення на комісіях, теж виносилось на розгляд президії. Таких питань було 4. Дуже добре і правильно, що ми не приймали рішень з вперше внесених, із голосу в залі, питань, тобто з не обговорених та зовсім не підготовлених. І що надзвичайно важливо – проекти рішень і самі рішення сесії, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», висвітлюються з грудня 2011 року на веб-сайті районної ради.  Адресу сайту ми  опублікували в районній комунальній газеті «Зборівська дзвіниця», він має бути доступним для кожного мешканця району, і всі бажаючі мають право висловити свою думку, дати свої пропозиції щодо роботи ради. Наша районна рада має працювати відкрито і прозоро. Питання, які розглядались на сесіях районної ради, в основному стосувалися районного бюджету, спільної власності територіальних громад району, внутрішньої роботи ради, затвердження районних програм, стану їх виконання, затвердження розпоряджень голови районної ради та голови районної державної адміністрації, земельні  питання тощо.

Мало зроблено чи багато – вирішувати виборцям, але хочу наголосити, що всі ці питання, розглянуті районною радою, безпосередньо стосуються всієї громади Зборівського району.

До прикладу, протягом 2011 року, завдяки розумінню депутатського корпусу шостого скликання, прийнято 16 районних програм, серед них: програма соціально-правового захисту сімей, дітей та молоді району на 2011-2015 роки, районна програма сприяння розвитку молодіжного житлового кредитування на 2011-2015 роки, районна програма соціально-економічного та культурного розвитку району на 2011 рік, районна комплексна програма соціальної підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота» на 2011-2015 роки, районна  цільова соціальна програма розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року, програма соціальної реабілітації дітей-інвалідів району на 2011-2015 роки, програма «Молодь Зборівщини» на 2011-2015 роки, районна програма розробки  (оновлення) містобудівної документації забудови населених пунктів Зборівського району та ряд інших.

З районного бюджету у 2011 році на виконання районних програм  було виділено кошти в сумі 70 тис. грн.,  в тому числі:

– 10 тис. грн. виділено на виконання цільової програми поводження з твердими побутовими відходами у Зборівському районі на 2010-2014 роки, яка затверджена рішенням районної ради від 6 липня 2010 року №434, завдяки чому було виготовлено 50 контейнерів для збирання пластикових відходів по радах району;

– 10 тис. грн. виділено на виконання комплексної районної програми забезпечення пожежної та техногенної безпеки у Зборівському районі на період 2010-2014 років, яка затверджена рішенням районної ради від 7 жовтня 2010 року №458.

Із розумінням поставились депутати щодо виділення 100 000 грн. із районного бюджету на ремонт стадіону «Колос», який проводився при підготовці до ХХІ Обласних  сільських спортивних ігор.

Не залишиться  поза увагою і молодіжне будівництво в районі. На виконання районної комплексної програми сприяння розвитку молодіжного житлового кредитування  в Зборівському районі на 2011-2015 роки  планується вже в цьому році виділити кошти в сумі 50 тис. грн.

Вами, шановні депутати, одностайно було підтримано рішення щодо фінансової підтримки районної комунальної газети «Зборівська дзвіниця» та районного комунального радіомовлення. Для їх функціонування з районного бюджету в  2011 році були виділені кошти в сумі 175 тис. грн., з них:

150 тис. грн. – газета «Зборівська дзвіниця», 25 тис. грн. – районне радіомовлення. Надіюсь, що і в цьому році, рішення щодо фінансової підтримки вказаних установ теж буде позитивним і в другій половині року ми виділимо їм чергову суму. Хочу нагадати, що при формуванні бюджету на 2012 рік дані установи було профінансовано лише частково.

Протягом звітного періоду районна рада прийняла ряд  звернень до Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради, обласної ради. Це були звернення як політичного, так і соціально-економічного характеру. Можливо, нас часто звинувачували у надмірній заполітизованості, але я твердо переконаний, що заради вирішення якихось господарських проблем не можна торгувати власними принципами, нашими святинями, історією в цілому. Не можна і відмовчуватися в особливо загрозливі історичні моменти – така позиція ще небезпечніша. Саме тому протягом 2011 року районна рада прийняла 8 звернень. Це були такі рішення: «Про звернення депутатів Зборівської районної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів, Тернопільської обласної ради щодо ситуації, яка склалась внаслідок недостатнього фінансування органів місцевого самоврядування та закладів бюджетної сфери»,  «Про звернення депутатів Зборівської районної ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з приводу недопущення закриття закладів соціально-культурної сфери», «Про звернення депутатів Зборівської районної ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з приводу недопущення ліквідації Тернопільської області», «Про звернення депутатів Зборівської районної ради шостого скликання до Президента України, Верховної Ради України та Генеральної прокуратури України з приводу політичних репресій в Україні» тощо. Ми разом з вами, шановні депутати, прийняли життєво важливе рішення для нашого району від 10 лютого 2011 року №53 «Про звернення депутатів Зборівської районної ради  шостого скликання до Тернопільської обласної ради з приводу ситуації, що склалася навколо приватизації дільниць ветеринарної медицини в Зборівському районі». І як результат цього, було прийняте обласною радою рішення від 1 червня 2011 року №1195, яким скасовано  надання дозволу на продаж Озернянської державної дільниці ветеринарної медицини, яка залишилась комунальною власністю обласної ради і скоро буде передана у державну власність (приблизно квітень поточного року).

Підтримали ми і звернення працівників  комунального історико-краєзнавчого музею «Зборівська битва» щодо створення в м. Зборові історико-культурного заповідника «Поле Зборівської битви 1649 року». На сьогодні з даного приводу проведена чимала робота. Першим кроком із втілення у життя піднятого працівниками музею питання було проведення Міжнародного науково-практичного семінару 4 жовтня 2011 року на базі Зборівського коледжу ім. І.Пулюя. З питання створення історико-культурного заповідника «Поле Зборівської битви 1649 року» було вже проведено 4 засідання координаційної ради, 4 виробничі наради. Остання з них була проведена  18 лютого  2012 року, на якій стояло питання щодо відведення земельних ділянок під об’єкти заповідника. Протягом березня-квітня поточного року ми маємо зібрати весь пакет документів, який  додається до клопотання в Кабінет Міністрів України з метою оголошення історико-культурного заповідника «Поле Зборівської битви 1649 року» заповідником державного значення. Конкретно про проведену роботу з даного питання я зупинюсь на наступній черговій сесії районної ради, де буде розглянуто звіт координаційної ради щодо створення історико-культурного заповідника «Поле Зборівської битви 1649 року».

Нами одноголосно у травні минулого року були прийняті такі політичні рішення: про заборону використання на території Зборівського району червоних прапорів та радянської символіки; про заходи щодо захисту національної пам’яті, встановлення історичної справедливості, висвітлення правдивої історії національно-визвольних змагань українців проти окупаційних режимів на українських етнічних землях, захисту та вшанування національних символів України; про підтримку ухвали громадсько-політичних зборів 27 квітня 2011 року щодо перебування російських військ на території України.

Робота постійних комісій районної ради.

Формуючи постійні комісії районної ради, керувався не принципом більшості, а принципом пропорційності. Таким чином, усі дев’ять постійних комісій районної ради очолили представники різних політичних партій. На мою думку, це сприяло консолідації районної ради, бо виборці нас обрали не для того, щоб воювати, не для того, щоб зводити рахунки, а щоб показати реальний результат роботи незалежно від кольору прапора тієї чи іншої політичної сили. І одним із пріоритетів нашої з вами роботи має бути відстоювання інтересів мешканців Зборівського району, а вони голосували за різні політичні сили.

Хочу зазначити, що завжди рутинна діяльність у підготовці матеріалів до сесії ради покладається саме на постійні комісії. За звітний період комісіями розглянуто 166 питань різного виду діяльності. За звітний період відбулося  11  засідань президії районної ради.

Протягом 2011 року активно працювали постійні комісії районної ради з питань планування, фінансів та бюджету, з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та соціального захисту населення, з питань комунальної власності, з питань освіти, молоді та спорту, тому що саме питання, притаманні цим комісіям, потребували  оперативного розгляду у звітному періоді.

За звітний період комісія з питань планування, фінансів та бюджету провела 13 засідань, прийнято 42  рішення. Важлива робота була проведена при підготовці питань на сесію ради стосовно прийняття бюджету на 2011 рік. Комісією було розглянуто цілий ряд клопотань від підприємств, установ, організацій, фізичних і юридичних осіб щодо виділення коштів. Важливе місце в роботі даної комісії займає переміщення коштів у кошторисах видатків бюджетних установ і в міжсесійний період, що й успішно робила дана комісія.

Актуальні питання району вирішувала і комісія з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та соціального захисту населення, зокрема, питання подальшого функціонування Кокутківецької амбулаторії сімейної медицини, реформування галузі охорони здоров’я та ряд інших. Протягом 2011 року даною комісією проведено 9 засідань, прийнято 44 рішення.

Життєво важливі питання розглядались і постійною комісією районної ради з питань земельних відносин, агропромислового комплексу та екології (голова Максимів Г.Є.). В основному це затвердження технічних документацій з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок. У прийнятті рішень з даного питання депутати районної ради проявляли принципову позицію щодо законності нормативно-грошової оцінки тої чи іншої земельної ділянки. Всього у минулому році даною комісією проведено 6 засідань, прийнято 9 рішень.

Резонансні питання піднімались постійною комісією районної ради з питань законності, охорони громадського порядку і боротьби зі злочинністю. Окрім проектів програм та поточних організаційних питань, розглядались і питання, які виникли у зв’язку із політичною ситуацією, що складалась в Україні. Всього ними проведено 5 засідань, прийнято 20 рішень.

Протягом звітного періоду проведено 6 засідань і прийнято 15 рішень постійною комісією районної ради з питань духовності, культури та туризму. Членами даної комісії були розглянуті такі питання як стан готовності закладів соціально-культурної сфери району до роботи в осінньо-зимовий період 2011-2012 років та ряд інших питань, які стосувалися галузі культури.

За звітний період відбулось 4 засідання  постійної комісії районної ради з питань депутатської діяльності, роботи рад і місцевого самоврядування, на яких розглянуто 15 питань. Комісійно розглядали і питання щодо внесення доповнень до регламенту Зборівської районної ради шостого скликання.

Питання надання в оренду приміщень об’єктів спільної власності розглядались постійною комісією районної ради з питань комунальної власності. Членами даної комісії обговорювались орендні ставки за використання нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Зборівського району та була розглянута методика розрахунку і порядок використання плати за оренду майна комунальної власності. Всього проведено 5 засідань, прийнято 11 рішень. Саме комісія з питань комунальної власності вивчала питання щодо доцільності передачі із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Зборівського району у спільну власність громади міста Зборова приміщення колишньої кіномережі та районної кіновідеомережі, надходження і використання орендодавцями коштів за оренду приміщень комунальної власності.

Комісія з питань освіти, молоді та спорту провела 2 засідання, прийняла 8 рішень, опрацювала 2 проекти програми, поданої районною державною адміністрацією.

І лише одне засідання було проведене постійною комісією з питань підприємництва та інвестицій і прийнято 2 рішення.

Шановні депутати! Я зупинився на основних питаннях роботи постійних комісій районної ради протягом 2011 року. Більш детальну інформацію про їхню діяльність ви зможете отримати при звіті голів кожної комісії, які будуть заслуховуватись протягом всієї каденції шостого скликання почергово.

Із великим розчаруванням хочу сьогодні відзначити і ті питання, які протягом звітного періоду нам з вами так і не вдалось вирішити. Це надання грошової допомоги Здолбунівській районній раді у завершенні будівництва пантеону. Звернення депутатів Здолбунівської районної ради двічі розглядалось постійними комісіями, президією районної ради. З даного питання прийнято рішення районної ради, і лише на цій сесії ми прийматимемо зміни та доповнення до районної програми національно-патріотичного виховання молоді на період до 2012 року, яка дасть нам можливість законно, вишукавши протягом року кошти в сумі 10000 грн. і направити їх на добудову пантеону воякам УПА в урочищі «Гурби» (1942-2012 рр.).

Не вирішеним залишилось питання і капітального ремонту Кокутківецької сільської амбулаторії загальної практики сімейної медицини. Окрім паперових відписок, на сьогодні ми більше нічого не маємо.  Маємо там лише серйозну проблему – і фінансову, і  матеріальну, і, на жаль, кадрову.

Нагального вирішення потребують і такі питання як придбання рентгенапарату для районної лікарні, а також забезпечення сучасним медичним обладнанням медичних установ району. Хоч в цьому напрямку і були зроблені певні кроки, проте, поки що позитивних результатів немає.

Депутатська діяльність.

Коротко зупинюсь на діяльності депутатів районної ради. Як я вже говорив,  депутатський корпус ради представляють 88 депутатів, з них 44 є мажоритарними та 44 ті, які обрані за політичними списками. На початку 2011 року кожен депутат районної ради був закріплений за відповідною сільською радою.

Проте, необхідно активізувати  роботу і в позасесійний період. Активізація персональної депутатської діяльності має стати одним із основних напрямків нашої подальшої роботи.  Корисним було б висвітлення роботи депутатів, особливо мажоритарників, за проведену ними роботу на своїх мажоритарних округах. Це стало би своєрідним звітом даного депутата перед своєю громадою.

Депутати районної ради залучаються до роботи робочих комісій, утворених розпорядженням голови районної ради, з метою вирішення того чи іншого питання. Зокрема, депутат Добуш І.Я., проявляючи  власну ініціативу та настирливість, залучив обласні організації до ремонту дороги в с.Погрібцях.

Хочу також відзначити, що депутати районної ради брали активну участь у різних благодійних акціях, надавали матеріальну допомогу  незахищеним верствам населення, зокрема, дітям-інвалідам, які проживають на території нашого району. З ініціативи депутата  Ріпки О.М. були зібрані кошти для надання матеріальної допомоги дітям-інвалідам, одноголосно була підтримана пропозиція депутата районної ради Дуткевича П.Й. щодо надання матеріальної допомоги  мешканцям  с. Заруддя, які потерпіли від вибуху природного газу, в результаті чого були зібрані кошти в сумі  900 грн.  Ним  же був ініційований збір одноденного заробітку районними  установами та організаціями  потерпілим  землякам депутата.  Багато установ відгукнулися. Дякуємо їм від всього депутатського корпусу.

Важливим елементом успішності та якості прийняття рішень на пленарних засіданнях є участь  депутатів в роботі сесій. За 2011 рік у всіх  десятьох сесіях районної ради взяли участь лише 10 депутатів.

13 депутатів взяли участь у 9 пленарних засіданнях, 15 депутатів – у 8 засіданнях. Щиро дякую вам,  шановні депутати, та бажаю і надалі бути активними у всіх сферах вашої діяльності.

Але, на жаль,  є 27 депутатів, які були присутні на сесіях ради 6 і менше разів, а 11 наших колег – 4 і менше рази були учасниками роботи пленарних засідань.  Із поваги не називатиму прізвищ  цих депутатів,  проте надіюсь,  що в 2012 році  їхня  активність  буде  кращою. Адже саме  в ті дні, коли в залі була критична кількість обранців, із труднощами набирались необхідні 45 голосів для прийняття рішення. У нас найбільші фракції мають 22, 18, 14 депутатів. При максимальній участі депутатів ні одна із фракцій  не може стати «золотою акцією», а коли зал заповнений на 2/3, тоді й підвищується цінність голосів і фракцій,  і  кожного, зокрема.

Бажаю всім успіхів і  здоров’я,  та щоб зникли всі причини і проблеми, які заважали б вам брати участь в роботі сесій 2012 року.

Діяльність голови районної ради.

Мене, як голову районної ради, непокоїть те, що сьогодні бажання поліпшити життя людей далеко не завжди збігаються з можливостями. Кажучи про можливості, я маю на увазі не лише кошти в бюджеті, а насамперед законодавство, що давало б юридичну силу місцевим радам повноцінно виконувати свої обов’язки перед людьми і державою.

Мною, як головою районної ради, як в попередній каденції, так і в звітному році, ставилось питання щодо вирішення так званої «сміттєвої проблеми» в районі. Це впорядкування Малашовецького сміттєзвалища, узаконення всіх стихійних сміттєзвалищ району. Хвилює мене сьогодні подальша доля недобудованої лікарні. Не стоїть осторонь районна рада і у вирішенні такого важливого питання, як створення на території Зборівського району історико-культурного заповідника «Поле Зборівської битви 1649 року».

Тепер коротенько зупинюсь на цих темах.

Отже, Малашівці. За звітний період ні я, ні профільні комісії не зачіпали так гостро проблему сміттєзвалища, як в попередній каденції. Міська рада м. Тернополя частково «вирішила», частково приспала її, одним словом – люди дещо заспокоїлися, от і добре. Я ж, в міру можливостей ради і голови ради, продовжую вивчати ситуацію в плані того, наскільки ж установи області, відповідальні за екосанітарний стан краю, обізнані із процесами та гідрогеологічною ситуацією в районі  Малашовецького сміттєзвалища і Верхньоівачівського водозабору. Матеріали дуже мляво, бюрократично, але все ж накопичуються. Скажу прямо, на даному етапі Тернопільська міська рада мою думку підтримує та почала співпрацювати. Ми приблизно на півшляху до того, щоби невеликим коштом визначити: чи є все ж таки загроза попадання інфільтрату зі звалища в басейн водозабору, чи ні. Від цього залежатиме й подальша тактика.

Тому поки що більше нічого не скажу, щоби знову не піднімати ажіотаж.  Усіх бажаючих,  особливо  нашу комісію з питань земельних  відносин,  агропромислового розвитку та екології, інформуватиму – підходьте.

З узаконення та впорядкування інших стихійних сміттєзвалищ в районі із прикрістю відзначу, що надіявся на більшу свідомість та активність як наших місцевих голів, так і посадовців державних служб. У багатьох із них одна спільна  відмовка: по-перше – немає на це грошей, а по-друге – так було і до мене. А я думаю інакше! Так, було до вас не впорядковано  і не узаконено, але тому ви й став головою, що ви, напевне, кращий. Тож доведіть це і впорядкуйте.

А те, що немає коштів, то скажіть – а коли вони були, тим більше лишні, та ще й на сміття – ніколи. Коштів на це вічно немає!  То виходить, що проблему сміття не треба вирішувати місцевою владою доти,  доки із Києва «за формулою» не надійдуть нам кошти?

Я наголошую  повторно:  наші смітники, в нашому районі, в наших селах – нам же й  впорядковувати.  І не лише один-два рази в рік – до Великодня  та престольного празника в селі, а регулярно. Тому ми й надіслали вам, шановні сільські голови,  спільного листа  із райдержадміністрацією для конкретних та оперативних дій.  Якщо хтось думає, що це кампанійщина і вона скоро пройде – ви помиляєтеся. Ми хочемо спільно із вами нарешті  впорядкувати в районі ці місця.  Ми  переконані,  що ваші люди,  вас підтримають, лиш би ви не гальмували цей процес… А далі…  Впорядкувавши його один раз,  зумійте підтримувати  такий порядок і надалі. Тут знову ж без  розумного діалогу із громадою не обійтись. Районна рада та райдержадміністрація  і тут вам  будуть  партнерами.

Питання незавершеного  будівництва  районної  лікарні. Неодноразово,  спільно із головою  райдержадміністрації, ми були ініціаторами  обстеження  даної будови  комісіями  із  області.  І  зараз  чекаємо  чергову.  Хочемо  почути від них інформацію про подальшу долю  будівель.

Моя  пропозиція. Аналізуючи  кроки  влади  з реформування  та оптимізації галузі охорони здоров’я  області,  розміщення даної будови на близькій віддалі  від  м. Тернополя,  недостатнє фінансування  галузі  охорони  здоров’я,  зменшення  населення  району, – повторно пропоную  обговорити  та  підготувати  питання  на сесію районної ради про передачу  недобудованої  лікарні із  майна  громади  області  до  майна  громади  району, якщо пропозиції обласної влади не вважатимуть за пріоритет – добудову закладу охорони здоров’я.  Громада  ж району  запропонує  можливі  варіанти  подальших  кроків: можливо,  продовжуватиметься  тема охорони  здоров’я (проект  оновлювати  все одно  прийдеться).  Можливо,  там  бути  житловому  багатоквартирному  будинку,  можливо,  готелю,  мотелю,  відпочинковому  туристичному  комплексу  тощо. Наразі  ж  будова  псується.  За охорону приміщень заборгували  за 2011 рік 32,9 тис. грн. На  2012  рік  не виділено  ні  копійки.  Вся  ж  охорона  в рік  коштує  до 40-50 тис. грн.

Але,  прийнявши  рішення  про передачу  будови  до  майна  громади  району,  з  подальшою  передачею  громаді   –  власникові  земельної  ділянки,  зможемо  надати будові  нового  життя,  прикрасимо   місто,  поповнимо  бюджет  району (тієї  ж громади  перш  за  все ); а  якщо  спинимось  на  житловому  будинку – то  й ощасливимо декілька десятків  сімей  Зборівщини.

…Бо може  бути  й  найгірший  варіант  –  лікарні  не  буде,  об’єкт  продасть  управління  капітального  будівництва  ОДА,  коштів  громада  району  не  побачить  ніколи; та  й не  відомо,  для  яких  цілей  буде  продано  його,  не  виключено  –   на  будівельні  матеріали,   тоді  й  ніякого  об’єкту  не  буде:  власникові ж  ніхто  не  указ.   Прошу  ініціативних,  думаючих  людей   дати  про себе  знати  і з  даного  приводу поділитись  пропозиціями,  депутатів  перш  за  все,  та  не лише районної  ради,  а  й  міської ради  та Млиновецької сільської  ради, бо  можемо  дочекатися… Обласна ж рада вже чекає від нас такого рішення – О.П.Кайда мене почув!

Але  найважливішою  проблемою  у  нас  в районі  я  й  надалі  вважаю  проблему  достатку  наших  людей,  тобто  робочих  місць.  Звичайно,  ми  всі  розуміємо, що це проблема  не  лише  нашого  району  і  навіть  не області –  це  проблема  державного  підходу  до  її  вирішення. А  державний  підхід,   легко  кажучи,  –  «запізнюється».  А  може  й  не  знають  державні  мужі,  що  людям  необхідно  десь  працювати,  щоб  вижити.   Але, з  іншого  боку,  якщо   район,  область,  вся  Україна  звітує,  що  тисячами  створюються  щороку  робочі  місця,  то  навіщо «їм»  тією  темою  перейматись.  Наприклад,  у  2005 році  кількість працюючих  становила  5583 чол.,  а  коли  у  2006 році  іще  створили  710    робочих  місць,  то  їх,   середньо працюючих, на кінець року вже  стало  5492 (на  91  менше);  створили  іще  710  місць у  2007 році,  а  їх  стало  іще  на  301  менше;  достворили  робочих місць  у 2008  році   667 шт.,  а  їх  стало іще  на  88 менше, у 2009 – створили 337 місць, стало менше на 267 працюючих, у 2010 році створили 418 місць, а працюючих залишилося 4355.

У 2011 році створено  546  робочих  місць,  а  середньорічна  кількість  працюючих  зменшилась  на  33  чоловіки.  І  в  підсумку  маємо –  за останні  6  років  з  1.01.2006 р.  по  1.01.2012 р.  кількість  працюючих  зменшилась  із  5583  до  4322 чол.  на  1261 людину,  а  робочих  місць  за цей же період новостворено  –  3388 одиниць. Кому  це  потрібно?

Висновок    робіть  самі.  Київ  теж  робить  висновок із наших  цифр  та  цифр всієї  держави;  того  й  тішаться  нашими  «успіхами».

Додатковим  підтвердженням  наших  грандіозних  успіхів  у  створенні  робочих  місць  є  реєстрація  чи  зняття  із  обліку суб’єктів  підприємницької  діяльності.  Так  от,  у  світлі  наших  податкових  реформ  і «податкових  канікул»  за  2011 рік  у  Зборівському  районі  зареєстровано  117 суб’єктів  підприємницької діяльності  та  знято  із  обліку 162 СПД – на  45 більше  знялось,  ніж  зареєструвалось.   Простий  аналіз  викладеного  мною  говорить,  що  не  може  покращуватись  добробут  життя  зборівчанина –  немає  звідки,  немає чим  тішитися.  Мусимо,  шановні  колеги,  робити  висновки,  і  не  лише  ми…

Ще одна важлива тема для нашого району – ремонт доріг комунальної власності та якісне перевезення пасажирів. Прикро, але на сьогодні не вирішено питання щодо відкриття автобусного маршруту до с.Чистопадів.  Є скарги  і  по  інших  маршрутах (і від  пасажирів,  і  від  перевізників ). Над вирішенням цих питань ми будемо активніше працювати у поточному році.

Хочу відзначити, що відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» немає функціональної  вертикалі між обласною, районною і місцевими радами, однак ми активно співпрацюємо з територіальними громадами з окремих питань. Це особливо стосується реалізації проектів ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований  на  громаду», які в  районі  в  нас  із  2009 року  приносять  свої  результати. У  цьому  році  реалізовуватимемо  спільно  із РДА проекти  чотирьох  громад:  розгадівської,  ратищівської  та  висиповецької,  які  освоюватимуть шкільні проекти,  та  оліївської  –  проект  з відновлення  будівлі сільської  лікарської  амбулаторії  загальної  практики  сімейної  медицини.

Районна  рада  співпрацює  з  фондами  та  громадськими  організаціями,  які реалізують  суспільно  важливі проекти  та  програми.  За програмою Міжнародного фонду «Відродження» працювала Оліївська сільська рада (сільський голова Гончаренко В.І.). На підтримку вказаної програми з районного бюджету у 2011 році було виділено 10 тис. грн.

Підкреслюю, що районна рада відкрита до співпраці і готова допомагати тим територіальним громадам, які беруть активну участь у поліпшенні соціально-економічного стану населених пунктів району.

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» проводжу прийом мешканців району. Однак не лише під час прийомних годин, а в міру того, коли звернулися громадяни. Двері мого кабінету відкриті завжди. Цими ж «неписаними правилами» користується і заступник голови ради Я.О.Борисюк. Люди звертаються до влади зі своїми болями та проблемами. Протягом 2011 року до районної ради надійшло 353 звернення громадян. Як правило, це звернення громадян, які незадоволені розглядом їх скарг на місцях, в сільських радах, районних установах. Серед авторів звернень переважають найменш соціально захищені категорії населення, а саме – пенсіонери, інваліди, репресовані, учасники війни, члени багатодітних сімей,  безробітні.

Найбільше наших громадян турбують земельні питання, питання надання грошової допомоги, в т.ч. на проведення складних операцій та тривале і дороге медикаментозне лікування. Так, протягом минулого року до Зборівської районної ради звернулись 167 громадян за матеріальною допомогою, і їм надана допомога в сумі 33 тисячі гривень. Зокрема,  зборівчани  одержали  24  допомоги,  жителі  селища  Залізці  –  6  допомог,  жителі  с. Озерної   –   19 допомог.  Подано  заяви:  сільськими головами  –  21,  секретарями  сільських  рад  –  3,  депутатами  районної ради  –  57,   соціальними  працівниками  –  14,  особисто  заявниками  –  72 (це 43%  всіх  допомог).

За  2011 рік  середня  вартість  допомоги  на одну  людину  становить  197 гривень.

Прийнято спільне рішення районної ради та  районної  державної  адміністрації  про виділення 20 тис. грн. з районного бюджету з метою надання фінансової допомоги потерпілим мешканцям  с. Заруддя  на відбудову другого поверху будинку,  яке потім  було підтримане  вами,  шановні  колеги.

З метою вирішення проблемних, спірних питань, які громадяни порушують у письмових зверненнях, проводяться виїзди на місця. По можливості  допомагаємо у їх вирішенні.

За активної участі районної ради (деяких працівників нашого виконавчого апарату) спільно з новим керівництвом районної кіновідеомережі  здійснено багаторічну мрію підприємців-орендарів приміщень кінотеатру ім. Т.Г.Шевченка:  накрито дах площею  417м кв. Спокійно, планово накопичено кошти для вирішення даної проблеми, закупили точно вирахуваний ліс та бляху і в стислі строки  в  жовтні  минулого року накрили його. Без метушні, ажіотажу, криків та реклами – лише два приїзди крана до об’єкту. Переконаний, що багато із вас навіть і не помітили цього. В цьому році будемо продовжувати впорядкування приміщення кінотеатру, накопичивши для  цього попередньо кошти за оренду.

Приблизно так організовано хотілось би й відтворити об’єкти, які мають бути складовою майбутнього заповідника «Поле Зборівської битви 1649 року».

Працюючи головою районної ради вже друге скликання, стараюся виконувати ті завдання, які ставили переді мною депутати, виконувати рішення, які приймалися районною радою, реагувати на звернення територіальних громад та, зокрема, громадян району.

Як голова районної ради, як посадовець, свою роботу проводив і проводжу чесно і відкрито. Так  працюватиму  і  надалі.

Протягом звітного періоду головою районної ради видано 133 розпорядження, надійшло 726  директивних  листів, на які дано відповіді в різні установи.

Для вирішення найважливіших питань району приймаються спільні розпорядження голови районної ради та голови районної державної адміністрації, здійснюється їхнє спільне виконання і контроль. Таких розпоряджень було прийнято  28.

В районній раді працює конкурсна комісія з надання в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Зборівського району, яка складається із працівників виконавчого апарату районної ради, депутатів районної ради, представника районної державної адміністрації. Надання майна в оренду здійснюється на конкурсних засадах. За звітний період погоджено укладання договорів на 2 об’єктах спільної власності територіальних громад району та дано дозвіл балансоутримувачам майна комунальної власності району на продовження    25 договорів  оренди.

Відповідно до п.10 ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» я очолюю виконавчий апарат районної ради та керую його діяльністю. Робота апарату була спрямована на виконання закону щодо надання організаційної, методичної, юридичної, аналітичної та матеріально-технічної допомоги депутатам у їх діяльності. За звітний період в роботі виконавчого апарату не допущено порушень регламенту роботи районної ради. Всі документи доводились до відома депутатів вчасно, надавалися інформації на запити у відповідні інстанції без порушень вимог законодавства. При надходженні окремих клопотань перед самою сесією  ми, спільно з вами, нашими голосуваннями вирішували їхню подальшу долю.

Працівники виконавчого апарату районної ради, згідно з розподілом обов’язків, надають відповідну допомогу постійним комісіям районної ради, президії районної ради в організації їх засідань.  Крім  того, виконавчий апарат районної ради надає методичну допомогу органам місцевого самоврядування та співпрацює з органами виконавчої влади з вирішення спільних питань.

Працівники виконавчого апарату брали активну участь у проведенні благоустрою стадіону «Колос» м. Зборова, міського парку, перераховували кошти на благодійний   рахунок Заруддянської сільської ради для відновлення вже згаданого будинку.

Шановні депутати! Звичайно, охопити у зазначений час усю діяльність районної ради протягом 2011 року неможливо. Як я вже говорив, були і недоліки, і невдачі. Проте, переконаний, оцінку нашій роботі ставитимуть люди. Разом із тим хочу наголосити: щоб відбулися системні зміни у житті людей, необхідна якісно інша система влади в усій Україні – система творення Української національної держави з дієвим та всеохоплюючим українським національним народовладдям, при якому влада формується, контролюється і змінюється тільки народом, згуртованим під прапором української національної ідеї.

Як голова районної ради, в термін, відведений мені шостим скликанням, і надалі у своїй діяльності керуватимусь Конституцією України, законами України щодо діяльності органів місцевого самоврядування, іншими нормативними документами, що сприятимуть розвитку наших територіальних громад.

Дякую  за  увагу.

infoprostir@gmail.com