Що робити, аби в квартирі уникнути потопу?
Згідно зі статистикою, найчастіше причиною аварії стають крани, внутрішньобудинкові труби, фільтри, фільтри-колби, що тріскають, бо зношені чи не якісні, а також несправні зливні бачки та змішувачі.
Щоправда, часто потоп виникає тому, що ви чи ваші рідні просто забули закрити кран. Що ж, як кажуть, погана пам’ять — нові витрати, адже сусіди за завдану шкоду вимагатимуть матеріальної компенсації.
Що ж робити, аби уникнути біди?
“Найперше, йдучи з дому обов’язково перевірте чи закриті всі крани, а ще краще — закрийте кран біля лічильника, – наголошує майстер Аварійно-диспетчерської служби КП “Тернопільводоканал” Орест Ванчура. – До речі, саме крани найчастіше тріскають. Чому? Бо економлячи, споживачі не зважають на якість, а дивляться виключно на ціну. Більш-менш “пристойний” кран доволі важкенький, має більш масивну стінку та вартує до 150 гривень. Найкраще наразі зарекомендували себе крани харківського виробництва, а також італійські. Вони не так швидко зношуються та є надійними у використанні. Купуючи кран, вимагайте у продавця сертифікат якості”.
На другому місці серед причин виникнення “потопу” – зношений шланг. “Час від часу слід оглядати його, – зазначає майстер. – Якщо помітили тріщини — одразу замінюйте, бо біди не уникнути. Тріскають часто й фільтри та фільтри-колби. Річ у тім, що більшість з них — дешевий китайський ширпотреб. Як кажуть в народі: скупий платить двічі. Тому важлива не ціна, а якість”.
Для того, щоб аварій не виникало, Орест Ванчура радить проводити у квартирі так звані сантехнічні профілактичні роботи. А саме, оглядати та прочищати сифони під мийкою у кухні та під умивальником у ванні. Адже вони також можуть тріснути та спричинити аварійну ситуацію.
Обов’язково час від часу прочищати зливний бачок унітаза, щоб не утворювалось осаду та накипу. А також періодично оглядати екрановані шланги біля зливного бачка, під мийкою, під умивальником. При виявленні тріщин, випуклостей, підтіканні води біля гайок необхідно негайно замінити його. Зробити це можна як самостійно, так і викликавши слюсаря із ЖЕКу.
Рекомендує Орест Ванчура споживачам і періодично закривати-відкривати кран-метелик перед лічильником у квартирі, щоб постійно тримати його “у тонусі”, тобто робочому стані.
А в разі, коли помітили, що накрапає зі зміщувача чи водорозбірного крана в кухні або ванні — не чекати з моря погоди, а оглянути гумові прокладки, а краще — замінити їх. Хоча цілком ймовірно, що замінювати доведеться й цілісінький кран.
Якщо потопу все ж не вдалось уникнути, слід перекрити кран біля лічильника, або закрити воду на стояк будинкузагалом. Відтак, кличте на допомогу!
У робочі дні від 8.00 до 17.15 вам слід звертатись до балансоутримувача будинку, ЖЕКу чи ОСББ, які обслуговують внутрішньобудинкові мережі. У святкові та вихідні, а також після 17.15 — телефонуйте до диспетчерської КП “Тернопільводоканал” за тел. (0352) 25-26-10, 52-51-17 , аби подати заявку на виклик чергової аварійної бригади.
Очікуючи допомоги, пройдіться по сусідах по стояку та попередьте їх, аби не зливали певний час води. Також постарайтесь знайти ключі від підвалу, щоб в разі необхідності був доступ до запірної арматури.
Опісля ліквідації причини виникнення аварій, обов’язково з’ясуйте зі сусідами обсяги завданої шкоди, можливо, вдасться домовитись, і справа до суду не дійде.