Як на Тернопільщині змінюються ціни?

Ціни на споживчому ринку області в лютому 2019р. порівняно з попереднім місяцем зросли на 0,1%, з початку року – на 1,2%, по Україні – на 0,5% та 1,5% відповідно.

Зміни споживчих цін на товари та послуги

 

(відсотків)

  Лютий 2019 до
січня 2019 грудня 2018
Споживчі ціни 0,1 1,2
Продукти харчування та безалкогольні напої –0,1 2,0
продукти харчування –0,1 2,0
хліб і хлібопродукти 0,3 1,3
хліб 0,1 1,6
макаронні вироби 1,5 1,5
м’ясо та м’ясопродукти –1,6 –1,2
риба та продукти з риби 0,6 0,2
молоко 0,6 0,9
сир і м’який сир (творог) –0,1 –0,2
яйця –8,2 –7,1
масло –0,4 0,5
олія соняшникова –0,2 0,1
фрукти –2,0 3,8
овочі 3,8 27,9
цукор 2,6 –2,4
безалкогольні напої 0,2 1,1
Алкогольні напої, тютюнові вироби 0,6 2,9
Одяг і взуття –0,5 –5,1
одяг –0,8 –6,1
взуття –0,2 –3,9
Житло, вода, електроенергія, газ та інші види палива 0,0 0,5
утримання та ремонт житла 0,4 0,8
водопостачання 0,0 10,6
каналізація 0,0 7,2
утримання будинків та прибудинкових територій 0,0 0,0
електроенергія 0,0 0,0
природний газ 0,0 0,0
гаряча вода, опалення 0,0 0,0
Предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла 0,0 0,3
Охорона здоров’я 0,3 1,2
фармацевтична продукція, медичні товари та обладнання 0,3 1,2
амбулаторні послуги 0,3 1,9
Транспорт –0,3 –1,4
паливо та мастила –1,3 –6,8
транспортні послуги 0,4 2,0
залізничний пасажирський транспорт 3,6 8,1
автодорожній пасажирський транспорт 0,0 1,3
Зв’язок 1,3 3,7
Відпочинок і культура 1,5 2,0
Освіта 0,0 0,2
Ресторани та готелі 0,6 3,2
Різні товари та послуги 0,8 1,8

 

 

 

 

 

 

 

На споживчому ринку області в лютому ціни на продукти харчування та безалкогольні напої в цілому знизилися на 0,1%. Найбільше (на 8,2%) подешевшали яйця. На 2,0% та 1,6% знизилися в ціні фрукти та м’ясо і м’ясопродукти. Крім того, на 0,8–0,1% стали дешевшими рис, масло, сметана, олія соняшникова, сири. Водночас на 3,8% та 2,6% подорожчали овочі та цукор, на 1,9–1,0% – кисломолочна продукція, макаронні вироби, продукти переробки зернових, на 0,6% – риба та продукти з риби, молоко.

 

Алкогольні напої та тютюнові вироби стали дорожчими на 0,6%, у т.ч. алкогольні напої – на 0,8%, тютюнові вироби – на 0,4%.

 

Одяг і взуття подешевшали на 0,5%, зокрема, одяг – на 0,8%, взуття – на 0,2%.

 

Ціни (тарифи) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива залишились на рівні попереднього місяця. Разом з тим утримання та ремонт житла подорожчали на 0,4%.

 

Зростання цін у сфері охорони здоров’я на 0,3% насамперед спричинено подорожчанням фармацевтичної продукції та амбулаторних послуг.

 

Зниження цін на транспорт у цілому на 0,3% в основному спричинено здешевленням палива та мастил на 1,3%. Разом з тим на 3,6% подорожчав проїзд у залізничному пасажирському транспорті.

 

У сфері зв’язку ціни зросли на 1,3%, що пов’язано з подорожчанням послуг інтернету на 3,4% та мобільного зв’язку на 3,2%.

 

Ціни у сфері відпочинку і культури зросли на 1,5%, що в основному зумовлено подорожчанням вартості туристичних послуг на 13,6% та кабельного телебачення на 9,6%.

Географічне охоплення

Дані наведено без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, м.Севастополя та частини тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях.

Спостереження за змінами споживчих цін (тарифів) проводиться в містах, які відібрані на основі процедури стратифікованого багатоступеневого відбору з елементами методу ймовірності, пропорційній  розміру. Відбір міст здійснюється на державному рівні і є репрезентативним для розрахунку ІСЦ для кожного регіону країни. Спостереження за змінами споживчих цін (тарифів) не проводиться в сільській місцевості.

 

Методологія та визначення

Індекс споживчих цін (ІСЦ, індекс інфляції) є показником зміни в часі цін і тарифів на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Розраховується щомісячно на основі даних про ціни (одержуються органами державної статистики шляхом щомісячної реєстрації цін і тарифів на споживчому ринку) та даних національних рахунків щодо витрат домогосподарств на кінцеве споживання по країні в цілому з подальшим розподілом (за результатами вибіркового обстеження умов життя домогосподарств).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

infoprostir@gmail.com