Тернопільські тролейбуси – остання надія міської ради?
Як ми уже писали, Тернопіль стане першим містом в Україні, де випробують безконтактний розрахунок за проїзд у міських тролейбусах.
Так, на черговому засіданні Тернопільської міської ради було прийнято рішення про внесення змін в Програму автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів в наземному громадському транспорті.
«Тернопіль увійшов у число декількох міст в Україні, де буде впроваджено пілотний проект безконтактної системи оплати за проїзд, – розповів Андрій Мастюх, директор КП «Тернопільелектротранс». – У кожен тролейбус підприємства встановлять валідатор – пристрій для здійснення оплати за проїзд. За задумом, валідатори встановлять на вході громадського транспорту. У тролейбусах є два повноцінні входи – середні та задні двері. Відповідно стільки ж механізмів тут встановлять. При вході пасажири мають вставити в апарат заздалегідь куплений квиток для того, щоб валідатор міг його погасити або просканувати персоніфіковану картку з чіпом. Паперовий квиток, погашений валідатором, містить інформацію про дату і час поїздки, номер маршруту, номер транспортного засобу, в якому він погашений, та персональний номер валідатора».
За словами Андрія Мастюха, на лінії працюватимуть контролери. Електронним зчитувачем, схожим на сенсорний телефон, вони скануватимуть багаторазові пластикові картки пасажирів (тих, хто ними користується) та наявність одноразових проїзних квитків в інших пасажирів. Якщо штрих-код не зчитується, це означає, що квиток підроблений або був уже використаний.
«Електронна картка – засіб багаторазового використання. Усе залежить від того, скільки коштів пасажир покладе на рахунок. Натомість одноразовим квитком можна скористатися тільки раз. Пільговикам видаватимуть персоніфіковані соціальні картки, – пояснює директор КП «Тернопільелектротранс». – На цих картках буде фото пільговика, його прізвище, ім’я та номер пенсійного посвідчення. Картками можуть скористатися тільки їхні власники. Відтак контролер, перевіривши посвідчення, побачить фото людини, якій воно видане, тому підміни бути не може».
Для впровадження даної системи необхідно закупити обладнання, встановити його на тролейбуси, навчити працівників комунального підприємства ним користуватися, а також розробити спеціальні картки та розповсюдити їх серед тернополян, повідомили у прес-службі Тернопільської міської ради.
***
Проте, зважаючи на той перелік пунктів, які потрібно втілити в реальність, безконтактна оплата проїзду тернополянам, очевидно, світить ще не скоро. Проте нас хвилює інше питання: як у місцевої влади так вдало виходить все робити через «криві руки».
Невже у своєму якомусь дивному прагненні «європезуватись» у відомстві не розуміють, що без тих валідаторів тернополяни якось ще зможуть прожити, а у «допотопних» тролейбусах, які ламаються на кожному кроці, ця новинка техніки – не найперша проблема. Чи, окрім водно-моторного чемпіонату, міська влада вирішила попіаритись і на стареньких «рогатих»?..