Як на тернополянах заробляють у паспортних столах
Органами прокуратури області проведено перевірки з питань додержання вимог законодавства про адміністративні послуги у діяльності управління Державної міграційної служби у області та його територіальних підрозділах, у ході яких виявлено, що управлінням Державної міграційної служби у області не забезпечено додержання принципу відкритості та прозорості при наданні громадянам адміністративних послуг
Зокрема, прокурорськими перевірками встановлено, що працівники міграційної служби спрямовують всіх громадян, які звертаються за отриманням будь-якої адміністративної послуги, до представників Тернопільської філії ДП «Документ» для заповнення заяви та отримання реквізитів рахунків, на які необхідно сплатити кошти.
Таким чином, у суб’єктів звернень складається хибна думка про те, що представники Тернопільської філії ДП «Документ» є працівниками управління Державної міграційної служби в області, а тому їх послуги є обов’язковою складовою частиною адміністративної послуги.
Більше того, у всіх виписках з реквізитами рахунків, які видаються громадянам, одночасно зазначено, що оплачувати потрібно за виготовлення та заповнення заяви про видачу паспорта (послуги ДП «Документ») – 30 грн. та державне мито – 34 грн.
Вважаючи, що оплата вказаних коштів є обов’язковою передумовою для видачі паспорта громадянина України, заявники сплачують вказані суми у повному обсязі.
Однак, органом влади заявників не повідомляється про добровільність отримання послуги з виготовлення та заповнення заяви та оплату за неї коштів у сумі 30 грн. на рахунок ДП «Документ».
З метою усунення виявлених порушень вимог законодавства, міськрайпрокурорами начальнику управління Державної міграційної служби у області в червні-липні поточного року внесено 13 подань, за результатами розгляду 2 із яких до відповідальності притягнуто 2 посадових осіб. Інші документи прокурорського реагування перебувають на розгляді.
Також на розгляді перебуває подання, внесене прокуратурою області начальнику управління Державної міграційної служби в області.