В тролейбусах Тернополя запровадять ноу-хау
З Нового року тернополян привчатимуть до безконтактної оплати у тролейбусах. Поки що закупили лише 5 таких приладів, їх почергово будуть використовувати кондуктори на різних тролейбусних маршрутах. У 2015-му планують докупити обладнання для кожної одиниці електротранспорту, а після змін в законодавстві перейти на електронну оплату повністю.
Електронний квиток нині – необхідність, а не розкіш, кажуть чиновники.
– Це є об’єктивний пасажиропотік, об’єктивний дохід в бюджети перевізників, об’єктивна сплата податків і при зміні тарифів об’єктивні цифри, якими можна керуватися. І, зрештою, виплата зарплати водію, а також преміювання його, – розповідає начальник управління транспорту і зв’язку Тернопільської міськради Ігор Мединський.
Запровадити систему вже тепер не дозволяє українське законодавство, тому чиновники звернулись з проханням внести зміни до міністрів і депутатів Верховної Ради. Поки клопочуть, привчатимуть до електронних квитків тернополян, повідомляє ТВ4.
– Прилади самі будуть у кондукторів, щоб ми навчили населення, що є вже ця система, щоб ми не проводили скорочення, бо це 120 чоловік при сьогоднішній ситуації на вулицю. Тому ми і штат працівників залишаємо, і запроваджуємо систему. А після того, як протягом кількох років люди привикнуть, що це є, ми зможемо або перепрофілювати наших працівників, або будемо думати, що робити, – каже директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх.
Тестувати систему почнуть з Нового року. Щоправда поки на різних тролейбусних маршрутах по черзі. Для всіх обладнання не вистачає. Закупили лише сервери і 5 приладів електронної оплати.
– По 14-му році для програми АСОПіОП, тобто для так званого електронного квитка, використано в межах 250 тисяч грн. Але потреба значно більша, бо треба, щоб в кожному транспортному засобі, поки це тролейбуси, це обладнання було, – каже Ігор Мединський.
Звичні паперові квитки замінять картки, подібні до банківських. Такі має забезпечити постачальник обладнання. Їх продаватимуть у кіосках на зупинках громадського транспорту. Таких по місту 40. Одна картка – на 10 поїздок, далі – поповнювати.
– Сама вартість картки, коли курс долара був 8, то вона вартувала 30-50 долароцентів. Це було 4 грн. Якщо ви берете на один проїзд 1,5, то вам мають подарувати? Щоб не було накладно, ми розрахували, що ви маєте взяти цю картку на 10 поїздок, а далі собі поповнюйте на одну-дві поїздки, – пояснив Андрій Мастюх.
Спочатку електронну систему оплати запровадять в міських тролейбусах, згодом планують і в автобусах. Проте це вже не у 2014-му. А от безкоштовний інтернет у всіх тролейбусах до кінця цього року чиновники все ж обіцяють.