На Тернопільщині діють релігійні провокатори?
У Стінці Бучацького району …чинилося беззаконня. Аж два дні. Провокатори 2 та 7 березня агітували людей змінити конфесійну приналежність. І ті, схоже, не дуже пручались, адже …самі запросили до села “провокаторів”.
Про те, що 2 та 7 березня представники “Правого сектору” вдавалися до протицерковної агітації з метою дискредитувати віруючих Української Православної Церкви” на офіційному сайті УПЦ сповістив секретар Тернопільської єпархії, протоієрей Стефан Балан.
“За свідченням настоятеля храму Різдва Пресвятої Богородиці с. Стінка ієрея Василія Мойсюка, провокатори біля сільської ради активно розпалювали міжцерковний конфлікт, підбурюючи населення до насилля проти віруючих Української Православної Церкви, зокрема настоятеля місцевого храму. Екстремісти в ультимативній формі змушували їх змінити конфесійну приналежність та розповсюджували антицерковні листівки, чому активно сприяв священик Української греко-католицької церкви”, – зазначив протоієрей та наголосив, що крім Законодавства “провокатори нехтують християнськими та етичними нормами, свідомо вдаючись до психологічного тиску на населення”.
TopNews сконтактував з очільником “Правого сектору” на Тернопільщині Василем Лабайчуком .Причетність до подій у Стінці “Правого сектору” він заперечив.
“Ніколи ніяких міжрелігійних конфліктів не створював і не планую, – констатував. – Московський патріархат, займаючись антидержавною діяльністю, постійно втрачає прихожан та цілі громади. Не виключення і село Стінка. Тому нехай не перекладають відповідальність за свої гріхи на когось іншого. Нехай згадають, як рік тому “почаївська братва” била людей прямо в церкві, бо ті нібито не канонічні і зайшли в середину. Нехай розкажуть, як селянам відмовляли служити молебні за “Небесну Сотню”, за полеглих на сході вояків. Як відмовляли у Шлюбі, Сповіді та Причасті селянам, котрі теж нібито не канонічні. На фоні цього хай задумаються над тим, хто сіє міжрелігійну ворожнечу. І ще, храм котрим користуються МПШНИКИ за документами ще з початку 90-х належить іншій конфесійній громаді цього села, яких звичайно вони в середину не допускають, навіть після судового рішення”.
Василь Лабайчук зауважив, що до Стінки дійсно приїжджали патріоти. Але то були представники обласної громадської спортивно-патріотичної організації “Тризуб” ім. Степана Бандери. Приїжджали вони на запрошення громади села, яка також належить до УПЦ МП, але “хоче молитися за українську армію, “Небесну Сотню”, знати, куди й на що витрачаються її гроші, і щоб рідним, які приїжджають на свята, але належать до іншої конфесії, не відмовляли в праві дати за здоров’я чи упокій душі”.
“Тризубівці”, як зазначив Василь Лабайчук, жодних зібрань біля церкви не робили, ніяких міжцерковних конфліктів не розпалювали, листівок не розповсюджували.
“В цьому просто не було та й нема жодної потреби, – сказав. – Люди почали самі прозрівати й цілими громадами переходити до інших конфесій. Московський Патріархат розуміє це, тому використовує всі можливі способи, щоб втримати їх та вигадує найнеймовірніші нісенітниці. щоб пояснити якось те, чому втрачає паству”.
Експерти припускають, що заяви УПЦ МП цілком спрямовані на російські ЗМІ. Сенсація: бандерівці порушують права вірян російської церкви! “…місцеві віруючі УПЦ відчувають тривогу та просять про допомогу і захист, оскільки напруження від злочинних дій радикалів не вщухає протягом кількох останніх днів”, – пише проієрей Стефан Балан. Тепер що, чекати в гості “чемних зелених чоловічків”?
Не потр1бно, шановний пане Б1лан, в1дхрещуватися. Це справд1 вже д1стало, чесно кажучи. Греко-католики л1зуть всюди 1 навязують свою точку зору 1 свою в1ру вс1м, та не методами провов1д1. а нахабно л1зучи прямо як танки. Я б, наприклад, заборонила 1х на Укра1н1. Це не наша в1ра, а в1ра зовс1м 1нша, а на зах1дн1й частин1 терноп1льщини вони вже вс1х вижили 1 гогтов1 т1 остатки канон1чно1 в1ри знищити, а зайняти все. 1 не треба перекладати з хворо1 свое1 брехучо1 голови на нормальн1 голови тверезодумаючих православних людей,