На Тернопільщині закриють понад 30 шкіл. Список
У зв’язку з погіршенням демографічної ситуації, починаючи з 1998 / 1999 навчальних років, зберігається тенденція щодо зменшення кількості учнів щороку в середньому на 3-4 тисячі. Лише у 2012 році цей показник зменшився до 2,4 тисяч учнів, у 2013 році до 1,7 тисяч учнів, а в 2014 році — 0,2 тисяч учнів. Як наслідок: скорочення кількості загальноосвітніх шкіл та зниження їх наповнюваності.
Особливої гостроти подібні процеси набули в сільській місцевості, де помітно зменшилася середня наповнюваність шкіл і класів. Результатом таких змін є зростання кількості учнів, які навчаються за індивідуальною формою навчання: із 2138 учнів у 2011 / 2012 навчальному році, до 2123 у цьому році. Це призводить до погіршення якості навчання, адже на одного такого учня виділяється 5-8 навчальних годин в тиждень, що у чотири рази менше, аніж при класно-урочній системі. Серед негативних наслідків ще й значне підвищення вартості утримання загальноосвітніх навчальних закладів.
Загалом у 2014 / 2015 навчальному році в області функціонувало 180 малокомплектних шкіл, тоді коли у 2004 / 2005 навчальному році їхня кількість становила лише 60.
Органами управління освітою на місцях проаналізовано ситуацію щодо функціонування загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням прогнозованих демографічних змін та затверджено, за погодженням з органами місцевої виконавчої влади плани заходів із оптимізації мережі ЗОШ, яка має забезпечити підвищення якості освіти, рівний доступ до неї, економічну ефективність функціонування навчальних закладів й урізноманітнення наданих освітніх послуг. Згідно їхніх оперативних даних, у 2015 році планується закрити (призупинити діяльність) 31 загальноосвітнього навчального закладу ( 4 ЗОШ І-ІІст. та 21 ЗОШ І ст.). А реорганізувати – 19.
«Відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2015 року № 79-од, департаментом освіти і науки облдержадміністрації видано наказ від 02.03.2015р. №70 «Про заходи щодо наповнення місцевих бюджетів, економного та раціонального використання ресурсів», — розповів директор департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА Любомир Крупа. — Одним з пунктів заходів є провести оптимізацію мережі малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шляхом реорганізації у навчально-виховні комплекси «загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад», що зважаючи на сьогоднішні обставини є необхідним».