Тернополяни отримають нові паспорти

З 1 жовтня 2016 року кожен бажаючий громадянин України зможе отримати паспорт у вигляді ID-картки.

Це стане можливим після підписання Президентом України, прийнятого Верховною Радою законопроекту №3224 від 14.07.2016 року «Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, на виконання зобов’язань України з лібералізації візового режиму з Європейським Союзом», який вступить в дію з 01.10.2016 року.

Обов’язкової заміни документів не буде. Так само як не передбачається встановлення граничних термінів дії раніше виданих документів. Орієнтовний час, протягом якого міграційна служба зможе видати нові документи більшості громадян – 4 роки.

Головним мотивом запровадження нових паспортів посадовець назвав їх захищеність від підроблення, адже новий паспорт містить електронний безконтактний чіп, який неможливо змінити або скопіювати.

Нові паспорти, на відміну від попередніх «книжечок», видаватимуться на основі електронної бази даних – Єдиного державного демографічного реєстру, отже кожній особі лише один раз доведеться пройти процедуру ідентифікації, надалі інформація про неї буде міститися в реєстрі.

Важливим нововведенням, прописаним у Законі, є можливість отримання ID-паспорта без електронного безконтактного чіпа, у разі, якщо релігійні переконання громадянина цьому суперечать.

Новим законом забезпечено всі умови для видачі паспорта-картки всім громадянам, які досягли 14-річного віку ( загальносвітова практика документувати громадян із набуттям часткової дієздатності ). Оформлення першого паспорта громадянина України, як і раніше, буде безкоштовним. Діятиме він до досягнення громадянином 18-річного віку. Після 18 років паспорт видаватиметься на 10 років.

При зверненнях громадян щодо втрати, псування або необхідності вклеювання фотографій за досягненням 25- або 45-річного віку будуть оформлюватися нові документи. ID- паспорти будуть містити номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код). При цьому, код буде нанесено на паспорт графічно та занесено до електронного чіпа. Довідку з податкової інспекції носити із собою буде не потрібно.

На чіп паспорта громадянина України буде записуватись електронний цифровий підпис (лише для осіб, які досягли 18- річного віку), який дозволить у майбутньому використовувати різноманітні електронні сервіси, у тому числі отримувати адміністративні послуги не виходячи з дому. Також, за бажанням громадянина, на електронний носій може бути записана інша важлива інформація : відомості про групу крові, медичні протипоказання, тощо.

Встановлено прозорий механізм оплати до бюджету платежів за оформлення документів (у тому числі закордонного паспорта). Після набрання чинності закону, оплачуватися буде лише один платіж – адміністративний збір ( до 1 жовтня 2016 року буде визначено його розмір).

Повноваження щодо прийому заяв та видачі документів ( після набрання чинності законом) надаються центрам надання адміністративних послуг, які після закупівлі обладнання зможуть поступово стати основним фронт-офісом з оформлення документів.

Обробка документів та їх випуск залишається виключним правом міграційної служби.

Попередня редакція закону «Про ЄДДР» передбачала створення «мегабази» з невизначеною метою та переліком інформації, а у нинішній редакції Закону чітко визначено, що Реєстр створюється виключно для ідентифікації громадян та містить лише ту інформацію, яка необхідна для ідентифікації.

Всі сеанси доступу будь-якого чиновника до персональних даних особи фіксуватимуться системою в автоматичному режимі й ці дані зберігатимуться.

У подальшому кожна особа зможе безкоштовно отримати інформацію про те, хто, коли та на якій підставі переглядав інформацію про неї в Реєстрі.

Окремо фіксуватиметься інформація про те, ким, коли та на якій підставі вносилися зміни до даних про особу в Реєстрі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

infoprostir@gmail.com